مالیات SE، مالیات بر درآمد فدرال، کسر QBI و پرداختهای برآوردی سه ماهه برای سال 2026 را تخمین بزنید.
مجرد / سرپرست خانوار
| امتیاز دهید | درآمد مشمول مالیات |
|---|---|
| 10% | $0 – $11,925 |
| 12% | $11,926 – $48,475 |
| 22% | $48,476 – $103,350 |
| 24% | $103,351 – $197,300 |
| 32% | $197,301 – $250,525 |
| 35% | $250,526 – $626,350 |
| 37% | بیش از 626350 دلار |
تشکیل پرونده متاهل
| امتیاز دهید | درآمد مشمول مالیات |
|---|---|
| 10% | $0 – $23,850 |
| 12% | $23,851 – $96,950 |
| 22% | $96,951 – $206,700 |
| 24% | $206,701 – $394,600 |
| 32% | $394,601 – $501,050 |
| 35% | $501,051 – $751,600 |
| 37% | بیش از 751600 دلار |
| جزء | امتیاز دهید | محدودیت / یادداشت ها |
|---|---|---|
| ضریب سود خالص | 92.35% | = 100٪ - 7.65٪ (تعدیل نصف کارفرما) |
| تامین اجتماعی | 12.4% | پایه دستمزد تا 184500 دلار |
| مدیکر (پایه) | 2.9% | نامحدود |
| مدیکر اضافی | 0.9% | درآمد خالص > 200,000 دلار (تک) / 250,000 دلار (MFJ) |
| کسر مالیات SE | 50% | Half of SE tax deductible from gross income |
| کسر QBI (§199A) | 20% | درآمد کسب و کار واجد شرایط؛ ممکن است حذف تدریجی اعمال شود |
| کسر استاندارد (تک) | $15,000 | 2026 |
| کسر استاندارد (MFJ) | $30,000 | 2026 |
| کسر استاندارد (HoH) | $22,500 | 2026 |
مالیات SE ترکیبی از مالیات تامین اجتماعی (12.4٪) و Medicare (2.9٪) است. کارمندان اینها را با کارفرمایان تقسیم کردند. اگر خوداشتغال هستید، هر دو نیمه را پرداخت می کنید - بنابراین کل 15.3٪ است. شما می توانید نیمی از درآمد ناخالص را به عنوان کسر بالاتر از خط کسر کنید.
IRS درآمد خالص خوداشتغالی را قبل از اعمال نرخ مالیات SE به میزان 7.65 درصد کاهش می دهد - این واقعیت را منعکس می کند که کارفرمای یک کارمند حقوق بگیر نیز 7.65 درصد را اضافه می کند. بنابراین مالیات SE = سود خالص × 0.9235 × 0.153 (تا پایه دستمزد SS).
بله، اگر انتظار دارید حداقل 1000 دلار مالیات فدرال برای سال بدهکار باشید. سررسید سه ماهه: 15 آوریل، 16 ژوئن، 15 سپتامبر، 15 ژانویه سال بعد. از فرم 1040-ES استفاده کنید.
کسر درآمد کسب و کار واجد شرایط (QBI) (بخش 199A) به اکثر افراد خوداشتغال اجازه می دهد تا 20٪ از درآمد خالص کسب و کار را کسر کنند. درآمد مشمول مالیات فدرال را کاهش می دهد، نه مالیات SE. برخی از "تجارت ها یا مشاغل خدمات مشخص" (SSTB) با درآمدهای بالاتر به تدریج کنار می روند.
بله - زمانی که درآمد خالص خوداشتغالی شما از 200,000 دلار (مجرد) یا 250,000 دلار (MFJ) بیشتر شود، 0.9٪ مالیات اضافی مدیکر نشان داده می شود. توجه: آستانه واقعی بر اساس مجموع دستمزدها و درآمد خوداشتغالی است، نه تنها درآمد SE.
e-Buhalteris به شما در صدور فاکتورها، پیگیری هزینه ها و مدیریت امور مالی در سراسر مرزها کمک می کند.
مشاهده قیمت →